|
www.wszisi.fora.pl Forum studentów WSZ kierunek ISI
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ahinz
Administrator
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:45, 17 Cze 2011 Temat postu: 3. Metody pozyskiwania wymagań od użytkownika |
|
|
znowu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ahinz dnia Pią 9:30, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krecik
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:55, 24 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
1. Poznanie literatury przedmiotu - użyteczna w przypadku gdy dziedzina jest dobrze zbadana i opisana.
2. Wywiady i dyskusje - na podstawie rozmów zarówno z jego późniejszymi użytkownikami jak i zleceniodawcą. Dyskusje mogę również mieć charakter wewnętrzny w gronie analityków systemu w celu nadania priorytetów poszczególnym funkcjonalnościom.
3. Kwestionariusze - ankiety - dostarczenie klientowi pytań, na które odpowiedzi pozwolą uzyskać bardziej precyzyjne cele systemu.
4. Analiza dokumentów - wymagania dostarcza klient, posiada je np. z audytu zleconego zewnętrznej firmie bądź wykonanego samodzielnie
5. Analiza istniejącego systemu - w wielu wypadkach system ma na celu integrację już istniejących systemów bądź rozszerzenie obecnie dostępnych funkcjonalności. Dokonując analizy istniejącego systemu można określić brakujące funkcjonalności bądź też zwrócić większą uwagę na wydajność i bezpieczeństwo.
6. Obserwacje - dokonanie analizy procesów zachodzących w firmie oraz przedstawienie najbardziej korzystnych koncepcji wdrożenia oprogramowania, które pozwoli poszczególne etapy uprościć/przyśpieszyć/sprawić że będzie tańsze lub prostsze w obsłudze
7. Prezentacje u dostawców i wizytowanie podobnych instalacji - dostarczenie oprogramowania o podobnym charakterze do już istniejącego w innym miejscu (placówce, oddziale etc)
8. Symulacja punktów widzenia - jeżeli pojawiają różne warianty pozwalające na realizację poszczególnych funkcjonalności, przeprowadzając symulację można wskazać najbardziej korzystne rozwiązanie.
Pogrubione zostały metody moim zdaniem najbardziej skuteczne w większości typowych projektów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krecik dnia Śro 14:07, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary olejarczyk
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:21, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A tak coś więcej? Chociażby napisać, o co chodzi w każdej technice po jednym zdaniu...
Redagując tą skąpą wypowiedź poprzednika dodaję od siebie taki opis:
1. Burza mózgów - Technika polegająca na wspólnym tworzeniu i analizowaniu pomysłów podczas grupowego spotkania. Uczestnicy dostarczają pomysłów, spisują je i analizują pod kątem wykorzystania w projekcie. Stosuje się w momencie wystąpienia problemów z wymaganiami, gdy podane wymagania od klientów biznesowych wzajemnie się wykluczają.
2. Analiza dokumentacji – polega na przeglądaniu istniejącej dokumentacji w organizacji w celu zidentyfikowana istniejących i potencjalnych wymagań. Technika stosowana zwłaszcza, gdy istnieje potrzeba określenia istniejących zasad biznesowych lub zmian w istniejących oprogramowaniach, które będą musiały być wprowadzone wskutek wdrażania nowego systemu.
3. Analiza interfejsów – polega na badaniu i identyfikowaniu różnych interfejsów, m.in. użytkownika, do innych systemów jak i z innych systemów lub urządzeń. Analiza interfejsów jest uzupełnieniem pozyskanych wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych pomagająca określić ramy systemu oraz stwierdzić jakie dane przepływają między nimi.
4. Wywiad – technika polegająca na zadawaniu pytań dotyczących określonego obszaru działania danej osoby, procesu czy problemu. Wywiad przeprowadza analityk przeprowadzając go na każdej osobie będącej ekspertem dziedzinowym klienta w danym obszarze projektowanego rozwiązania. Zebrany wywiad powinien zostać przekazany pytanemu w celu akceptacji lub korekty.
5. Obserwacja – technika ta polega na wyciąganiu wniosków na podstawie obserwacji pracy ludzi wykonujących swoje zadania. Technika ta umożliwia dokładnie poznanie zachodzących procesów, procedur, czynności, produktów i nieformalnych zwyczajów, które nie są umieszczane w zwykłe dokumentacji. Obserwacja może być zarówno pasywna, jak i aktywna. W pasywnej analityk obserwuje jedynie pracę bez ingerencji, natomiast w aktywnej analityk zadaje pytania do określonych czynności i dyskusją.
6. Prototypowanie – technika umożliwia dokładną identyfikację wymagań dotyczących interfejsu systemu oraz pożądanego przebiegu funkcjo jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem prac implementacyjnych. Tworzony jest prototyp aplikacji w postaci statycznej pozwalającej na wizualizację proponowanego rozwiązania i przestawienie jej klientowi. Dzięki pracy nad prototypem zwykle odkrywane są nowe wymagania, a klient na bieżąco może sprawdzić czy projekt spełnia jego oczekiwania, dodać nowe pomysły i funkcje.
7. Warsztaty – ustrukturyzowana metoda pozyskiwania wymagań. Warsztaty służą do określania zakresu, identyfikacji, szczegółowego definiowania i ustalania priorytetów wymagań projektowanego systemu. Dobrze zorganizowany warsztat to jedna z najlepszych technik określania wymagań – ponieważ oznacza dobrą komunikację i porozumienie pomiędzy udziałowcami projektu (decyzje podjęte podczas warsztatów są dyskutowane i akceptowane przez wszystkich członków).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cezary olejarczyk dnia Śro 13:33, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|