Forum www.wszisi.fora.pl Strona Główna www.wszisi.fora.pl
Forum studentów WSZ kierunek ISI
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

3. Metody pozyskiwania wymagań od użytkownika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wszisi.fora.pl Strona Główna -> Pytania z ISI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ahinz
Administrator



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:45, 17 Cze 2011    Temat postu: 3. Metody pozyskiwania wymagań od użytkownika

znowu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ahinz dnia Pią 9:30, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:55, 24 Cze 2011    Temat postu:

1. Poznanie literatury przedmiotu - użyteczna w przypadku gdy dziedzina jest dobrze zbadana i opisana.
2. Wywiady i dyskusje - na podstawie rozmów zarówno z jego późniejszymi użytkownikami jak i zleceniodawcą. Dyskusje mogę również mieć charakter wewnętrzny w gronie analityków systemu w celu nadania priorytetów poszczególnym funkcjonalnościom.
3. Kwestionariusze - ankiety - dostarczenie klientowi pytań, na które odpowiedzi pozwolą uzyskać bardziej precyzyjne cele systemu.
4. Analiza dokumentów - wymagania dostarcza klient, posiada je np. z audytu zleconego zewnętrznej firmie bądź wykonanego samodzielnie
5. Analiza istniejącego systemu - w wielu wypadkach system ma na celu integrację już istniejących systemów bądź rozszerzenie obecnie dostępnych funkcjonalności. Dokonując analizy istniejącego systemu można określić brakujące funkcjonalności bądź też zwrócić większą uwagę na wydajność i bezpieczeństwo.
6. Obserwacje - dokonanie analizy procesów zachodzących w firmie oraz przedstawienie najbardziej korzystnych koncepcji wdrożenia oprogramowania, które pozwoli poszczególne etapy uprościć/przyśpieszyć/sprawić że będzie tańsze lub prostsze w obsłudze
7. Prezentacje u dostawców i wizytowanie podobnych instalacji - dostarczenie oprogramowania o podobnym charakterze do już istniejącego w innym miejscu (placówce, oddziale etc)
8. Symulacja punktów widzenia - jeżeli pojawiają różne warianty pozwalające na realizację poszczególnych funkcjonalności, przeprowadzając symulację można wskazać najbardziej korzystne rozwiązanie.


Pogrubione zostały metody moim zdaniem najbardziej skuteczne w większości typowych projektów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krecik dnia Śro 14:07, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary olejarczyk
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:21, 29 Cze 2011    Temat postu:

A tak coś więcej? Chociażby napisać, o co chodzi w każdej technice po jednym zdaniu...

Redagując tą skąpą wypowiedź poprzednika dodaję od siebie taki opis:


1. Burza mózgów - Technika polegająca na wspólnym tworzeniu i analizowaniu pomysłów podczas grupowego spotkania. Uczestnicy dostarczają pomysłów, spisują je i analizują pod kątem wykorzystania w projekcie. Stosuje się w momencie wystąpienia problemów z wymaganiami, gdy podane wymagania od klientów biznesowych wzajemnie się wykluczają.
2. Analiza dokumentacji – polega na przeglądaniu istniejącej dokumentacji w organizacji w celu zidentyfikowana istniejących i potencjalnych wymagań. Technika stosowana zwłaszcza, gdy istnieje potrzeba określenia istniejących zasad biznesowych lub zmian w istniejących oprogramowaniach, które będą musiały być wprowadzone wskutek wdrażania nowego systemu.
3. Analiza interfejsów – polega na badaniu i identyfikowaniu różnych interfejsów, m.in. użytkownika, do innych systemów jak i z innych systemów lub urządzeń. Analiza interfejsów jest uzupełnieniem pozyskanych wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych pomagająca określić ramy systemu oraz stwierdzić jakie dane przepływają między nimi.
4. Wywiad – technika polegająca na zadawaniu pytań dotyczących określonego obszaru działania danej osoby, procesu czy problemu. Wywiad przeprowadza analityk przeprowadzając go na każdej osobie będącej ekspertem dziedzinowym klienta w danym obszarze projektowanego rozwiązania. Zebrany wywiad powinien zostać przekazany pytanemu w celu akceptacji lub korekty.
5. Obserwacja – technika ta polega na wyciąganiu wniosków na podstawie obserwacji pracy ludzi wykonujących swoje zadania. Technika ta umożliwia dokładnie poznanie zachodzących procesów, procedur, czynności, produktów i nieformalnych zwyczajów, które nie są umieszczane w zwykłe dokumentacji. Obserwacja może być zarówno pasywna, jak i aktywna. W pasywnej analityk obserwuje jedynie pracę bez ingerencji, natomiast w aktywnej analityk zadaje pytania do określonych czynności i dyskusją.
6. Prototypowanie – technika umożliwia dokładną identyfikację wymagań dotyczących interfejsu systemu oraz pożądanego przebiegu funkcjo jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem prac implementacyjnych. Tworzony jest prototyp aplikacji w postaci statycznej pozwalającej na wizualizację proponowanego rozwiązania i przestawienie jej klientowi. Dzięki pracy nad prototypem zwykle odkrywane są nowe wymagania, a klient na bieżąco może sprawdzić czy projekt spełnia jego oczekiwania, dodać nowe pomysły i funkcje.
7. Warsztaty – ustrukturyzowana metoda pozyskiwania wymagań. Warsztaty służą do określania zakresu, identyfikacji, szczegółowego definiowania i ustalania priorytetów wymagań projektowanego systemu. Dobrze zorganizowany warsztat to jedna z najlepszych technik określania wymagań – ponieważ oznacza dobrą komunikację i porozumienie pomiędzy udziałowcami projektu (decyzje podjęte podczas warsztatów są dyskutowane i akceptowane przez wszystkich członków).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cezary olejarczyk dnia Śro 13:33, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wszisi.fora.pl Strona Główna -> Pytania z ISI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin